Instagram video stories

Vroeger was een verticale video een echte no-go. Dankzij de populariteit van onder andere Instagram Stories (en tegenwoordig ook Facebook) hebben we het formaat volledig omarmt. Wat laat je zien in je Instagram stories voor je bedrijf? Creativiteit en verschillende soorten content! Geef bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen van je evenement of show de nieuwe producten van jouw webshop. Stories bieden voldoende mogelijkheden voor interactie met jouw doelgroep. Fijne bijkomstigheid: bij meer dan 10.000 volgers kun je een link toevoegen aan je story.

Ook een Instagram video story laten maken?

We laten je graag de mogelijkheden zien en denken mee in het proces. Vraag vrijblijvend een offerte aan.

Informatie aanvragen

Waarom Instagram video stories voor je bedrijf?

“De manier voor interactie met je doelgroep én voor meer traffic naar je website”

Merkbekendheid voor je bedrijf

Wie zijn jullie, waar staan jullie voor en wat maakt jullie uniek? Laat dit zijn in je story. Laat zien welke personen er schuil gaan achter het bedrijf en geef volgers een exclusief kijkje achter de schermen. Hoe vaker je een story plaatst, hoe groter de kans dat jouw bedrijfslogo (profielfoto) vooraan komt te staan.

Creëer interactie

Er zijn verschillende interactieve opties beschikbaar. Voeg bijvoorbeeld een locatie toe aan je bericht om volgers naar een locatie te lokken, voeg een hashtag toe om je vindbaarheid te verhogen en stel vragen aan- of beantwoord vragen van volgers. Houd er ook rekening mee dat je volgers je een direct message (DM) kunnen sturen naar aanleiding van je Instagram video story.

Genereer traffic

In tegenstelling tot een normale Instagram-post, kun je in een story wél een link toevoegen (10.000+ volgers). Hiermee kun je meer bezoekers naar jouw webshop of website trekken. Maak bijvoorbeeld een mooie productvideo of laat zien hoe gaaf het is om jouw evenement bij te wonen. Het enige wat volgers hoeven te doen om je link te volgen is het scherm naar boven vegen, oftewel: ‘’swipe-up!’’.

Adverteren Instragram stories

Maak van je story een korte maar krachtige advertentie van 15 seconden met een duidelijke call-to-action. De advertentie verschijnt automatisch tussen de stories van de door jouw getargete doelgroep. Je kunt je doelgroep bepalen op locatie, leeftijd of interesses. Zo weet je altijd dat je bericht bij de juiste doelgroep terecht komt.

Jouw Instagram video story
1. Het concept
Een Instagram video story laten maken begint bij een doel en verhaal. Wat en met name wie wil je bereiken?
2. Conceptontwikkeling
Hoe gaan we dit doel bereiken? We maken een concept die hierop aansluit en plannen opnames in.
3. Productie
Mogelijk heeft de Instagram video story nieuwe beelden nodig, of kunnen we bestaande beelden gebruiken.
4. Feedback
Wanneer de film klaar is krijg je een concept aangeleverd waarop je onbeperkt feedback kan geven.
Wij maakten o.a. ook films voor