Documentaire maken

Een documentaire leent zich uitstekend voor het vertellen van unieke verhalen. Omdat een documentaire niet gebonden is aan een tijdslimiet biedt dit de kans om kijkers écht kennis te laten maken met jouw product, bedrijf of merk. Het voornaamste doel van een documentaire is om de kijkers emotioneel aan je te binden, het persoonlijk te maken. Daarbij is het commerciële oogmerk minder van belang.

Wij maken graag jouw documentaire

Door middel van sterke storytelling, diepte interviews en pakkende shots leggen wij jouw documentaire vast. Dat kan in de vorm van een mini-docu zijn, maar kan ook bestaan uit meerdere losse afleveringen of een lange documentaire van anderhalf uur.

Wij werken samen met een team van documentaire storytellers bestaande uit journalisten, scenaristen en documentaire regisseurs uit ons eigen netwerk om de inhoud te bepalen. De journalistieke waarde is leidend en daarmee vaak belangrijker dan het commerciële doel.

Wij maken producties op maat. Of het nu gaat om een compleet uitgewerkt merk, of een nieuw concept: Wij maken graag jouw documentaire.

Ook een documentaire laten maken?

Vraag dan vrijblijvend een offerte aan en zet de eerste stap naar het maken van een documentaire.

Jorn Grisel

Oprichter & filmmaker

Een hardwerkende ondernemer met hart voor de zaak en de projecten waar hij aan werkt. Met volle overgave verdiept hij zich in de bedrijven waarmee hij samenwerkt om zo bij elk project tot het beste eindresultaat te komen.

Mail Bel LinkedIn

Stel je vraag aan Jorn
Zit je met een vraag? Of heb je behoefte aan advies? Wij helpen je graag verder.

Onze klanten over Your Productions

Één belletje is vaak al genoeg voor de inspiratie tot een mooi concept.” aldus Ruud Fraser (N.E.C. Nijmegen). We hebben hem en onze andere klanten gevraagd om te vertellen hoe ze de samenwerking ervaren. Lees hieronder meer.

‘Of het nu om een aftermovie van een evenement gaat, of een animatie voor een complex onderwerp, dit bedrijf weet waar ze mee bezig zijn. Nu al meerdere samenwerkingen met Your Productions mogen doen, en wij zijn hier zeer tevreden over. Zeker een aanrader.’

Sebastiaan Brouwer
Marketing Manager - STULZ

‘Herbalife Nutrition heeft als purpose – Making the world Healthier, dit zie je terug in alles wat we doen. De vakkundige mannen van Your Productions denken conceptmatig mee en brengen de purpose altijd op de juiste manier in beeld!

Brian van Dortmont
Sports Sponsorships & Marketing coördinator - Herbalife

‘Samen afzien met een glimlach, maar met ieder een eigen verhaal. Bij Strong Viking draait alles om de beleving van onze deelnemers en de emotie tijdens de evenementen. De kunst is om al deze momenten op de juiste manier vast te leggen en te verwerken tot een compleet verhaal.

Bas Klunder
Creative Marketing Manager - Strong Viking

‘Bij de evenementen van Le Champion draait het om het enthousiasmeren van zoveel mogelijk mensen voor de sport. De beleving van een hardloopwedstrijd staat dan ook in het teken van de sporter, maar ook de toeschouwers en supporters langs de kant.

Leonie van der Meer
Marketing & Communicatie Manager - Le Champion

Flexibiliteit, enthousiasme en professionaliteit. Deze drie woorden omschrijven onze jarenlange samenwerking met Your Productions. Van seizoenkaartcampagne tot spelerspresentatie en van informatieve video’s tot feelgood video’s.

Ruud Fraser
Marketing, Communicatie en Merchandise - N.E.C. Nijmegen

We werken graag samen met Your Productions. Het zijn professionals maar daarnaast ook zeer aardige mensen, denken goed mee in het proces. Zij hebben onze bedrijfsfilm gerealiseerd en het eindresultaat mag er zijn. Videoproducties van hoge kwaliteit!

Juncker Bike Parts
Marketing afdeling -

‘Your Productions heeft de mooie promo van onze school, het ds. Pierson College, gemaakt samen met de 30 sec. filmpjes die momenteel in onze virtuele tour te zien zijn.

Yolande Stupers
Communicatiemedewerker - ds. Pierson College

Waarom een documentaire laten maken?

“Kijkers emotioneel aan je binden door middel van treffende film”

Journalistieke waarde

Bij het maken van een documentaire is het commerciële oogmerk niet altijd van belang. Het gaat er juist om kijkers emotioneel aan je te binden, te laten zien wie je écht bent. Een documentaire biedt een unieke kans om uitgebreid je verhaal te vertellen zonder dat je aan een tijdslimiet vastzit.

Om dit verhaal sterk en op juiste wijze te kunnen vertellen werken wij samen met een team van documentaire storytellers bestaande uit journalisten, scenaristen en documentaire regisseurs uit ons eigen netwerk. Zo werken we samen naar een journalistieke productie met een sterk en pakkend verhaal.

Stijlvol en eigenzinnig

Het is steeds minder belangrijk om de ‘wat’ te communiceren. De ‘waarom’ van een documentaire met een sterk verhaal is leidend. Je doelgroep bereiken door in te spelen op emoties als humor, motivatie of juist verdriet. Wij helpen jou om dit unieke verhaal vast te leggen in een documentaire.

Stapsgewijs naar een documentaire
1. Het verhaal
In deze stap schrijven we jouw verhaal uit. Wij werken hierbij samen met scenaristen. De journalistieke waarde is hierbij leidend en daarmee belangrijker dan het commerciële doel.
2. Pre-Productie
In deze stap werken wij het productieplan uit, het draaiboek waarbij het gehele productieproces tot in detail wordt beschreven. Denk hierbij aan zaken als tijden, locaties, scripts en storyboards.
3. Productie
In deze stap gaan we daadwerkelijk de documentaire vastleggen. Op de draaidagen zijn wij met onze filmcrew op locatie aanwezig.
4. Post-productie
In deze stap komt alles samen. Onze editor gaat aan de slag met de montage van alle footage. Onze colorist buigt zich over de colorgrading, en onze sounddesigner voorziet de beelden van passend sound en muziek.