H³O

Stichting H³O biedt kinderopvang, peuterwerk, buitenschoolse opvang en scholen voor het primair en voortgezet onderwijs in Dordrecht. Stichting H³O herbergt meer dan 700 medewerkers en 6000 leerlingen.

De uitdaging

Een onderscheidende én authentieke video.
Een school kiezen is niet makkelijk. Er zijn veel scholen en daardoor is de keuze groot. Wat maakt de school bijzonder? Het is de uitdaging om juist dát over te brengen met video. Potentiële leerlingen moeten na het zien van de video enthousiast en nieuwsgierig worden. Maar minstens zo belangrijk is dat huidige leerlingen en docenten de school moeten herkennen in de video!

De oplossing

Duidelijke instructies en oprechte verhalen.
Een filmploeg op school is natuurlijk super interessant en spannend. Ieder kind reageert hier anders op. Wij stellen de leerlingen op hun gemak door vooraf te vertellen wie we zijn en wat we komen doen. Naar aanleiding van het concept en script gaan we op zoek naar leerlingen met een verhaal dat hier op aansluit. Je wilt natuurlijk niet dat je boodschap in de reacties door leerlingen wordt ontkracht!

Samenwerking

Wij werken samen met meerdere locaties van stichting H³O. Zo maken we promotiefilms van de scholen in het algemeen, maar ook van de talentstromen en beroepsprofielen in het bijzonder. Omdat wij alle (ongebruikte) beelden bewaren op onze server, konden we ad-hoc ook korte promo’s aanleveren voor de kennismakingslessen en open dagen.

Werkzaamheden

Conceptontwikkeling en script

Samen met het stichting H³O zijn we opzoek gegaan naar een concept dat bij de school past. De ene locatie staat bijvoorbeeld voor persoonlijk en praktijkgericht, de ander voor talent- en interesseontwikkeling. Hele verschillende kernwaarden, vertaald naar een geheel eigen promotiefilm.

Opnames

In een draaiboek leggen we alle lessen en locaties die we in beeld gaan brengen vast. Tijdens de opnamedag begeleidt een medewerker van school ons door het gebouw. Op deze manier gaan we efficiënt te werk.

Montage

In de montage hebben de video’s een look-and-feel gekregen die in lijn is met de huisstijl van stichting H³O, denk hierbij aan de kleurstelling en lettertypen.

NEEM CONTACT OP MET

Patrick Wijers

Patrick heeft de HBO-opleiding Sport, Management en Ondernemen afgerond. Hij loopt warm voor het bedenken van creatieve filmconcepten en weet precies hoe je kunt scoren met video. Sta jij klaar om het een-tweetje met hem aan te gaan?