Merkwaarde creëren door middel van een brandmovie

Een brandmovie is een term die je steeds vaker aantreft. Het is afkomstig van de Engelse term ‘brand’ wat ‘merk’ betekent. De term staat voor de uitstraling en gevoel van een merk. Het doel van een brandmovie is dan ook om bekendheid van een merk te vergroten door middel van film.

Ieder persoon, bedrijf of merk heeft een eigen verhaal. Het is belangrijk om dat verhaal op de juiste wijze over te brengen op de doelgroep. Door middel van een brandmovie kun je dat verhaal vertellen en de juiste doelgroep aanspreken.

Een brandmovie laten maken?

Vraag vrijblijvend een offerte aan en zet de eerste stap naar een verhalende brandmovie van jouw merk!

Prijs opvragen?
Vertel ons wat meer over jouw merk, dan komen we met een passende offerte bij je terug.
Vul hieronder je gegevens in

Waarom een brandmovie laten maken?

“Een merk komt pas echt tot leven in een pakkende brandmovie”

Dé kans om je merk te presenteren aan het grote publiek

Wanneer je een brandmovie laat maken, is dit de perfecte kans om de doelgroep te betrekken bij je merk. Door in te spelen op gevoel en beleving creëer je vertrouwen en uiteindelijk betrokkenheid bij je merk. Het is niet alleen interessant wat je doet, maar waarom. Met een brandmovie kom je juist tot de kern van je merkidentiteit. 

Inspelen op gevoel

Het is steeds belangrijker om je als merk te onderscheiden. Dit kun je doen door in te spelen op de emotie van de doelgroep. Dit kan bijvoorbeeld met humor, blijdschap of verdriet. Een brandmovie leent zich als medium uitstekend om een merk dat juiste gevoel te geven. Door keuzes in shots, kleur en muziek krijgt je merk in een brandmovie écht een uniek karakter.

Ieder merk is uniek

Samen met jou gaan we aan de slag om de perfecte brandmovie te maken. Een brandmovie die niet alleen de aandacht trekt, maar ook het juiste publiek aanspreekt. Dit doen wij in de juiste stijl, muziek, kleur en lengte. We bedenken de juiste shots en voice-over die jouw merk uitdragen. Wij denken graag met je mee hoe we jouw merk beter in de markt kunnen zetten door middel van een pakkende brandmovie waarbij jouw unieke merk centraal staat.

Jouw verhaal in een brandmovie

Met een brandmovie ga je dieper graven in je bedrijf. Waarom doen wij wat we doen? Wat zijn de USP’s (Unique Selling Points) van ons bedrijf? Een brandmovie moet deze waardes uitstralen in beelden en emotie. Aan het eind van de film moet je het gevoel krijgen, dit zijn wij, dít is ons bedrijf. In het traject zullen we samen gaan kijken wat jullie bedrijf nou uiteindelijk moet gaan uitstralen. Door de juiste elementen zoals beeld en muziek te combineren zullen wij in de productie zorgen dat dit in de film tot uiting komt.

In vier stappen naar jouw brandmovie
1. Merkverhaal
Een brandmovie laten maken begint bij het verhaal. Welk verhaal moet jouw merk vertellen? Aan de hand van een vragenlijst over jouw merk verzamelen we de nodige informatie.
2. Pre-Productie
In deze fase bedenken we samen een passend verhaal voor jouw merk op basis van de input uit de eerste fase. Alle productie voorbereidingen worden getroffen.
3. Productie
In deze stap gaan we daadwerkelijk de brandmovie vastleggen. Op de draaidag(en) zijn wij met onze filmcrew op locatie aanwezig.
4. Post-productie
In deze fase gaat onze editor aan de slag met de montage van alle footage. Onze colorist buigt zich over de colorgrading, en onze sounddesigner voorziet de beelden van passend sound en muziek.