Gezien de krappe arbeidsmarkt anno 2023 ben je als bedrijf continue op zoek naar nieuwe werknemers en het beste talent. Om je vacature teksten meer kracht te geven, is een employer branding video de oplossing. Een dergelijke video kan het unieke karakter van jouw bedrijfscultuur, waarden en werkomgeving overbrengen, waardoor potentiële werknemers een authentiek beeld krijgen van hoe het is om deel uit te maken van jouw organisatie. Het geeft ze de kans om zichzelf in jouw bedrijf te visualiseren en kan het besluitvormingsproces voor hen positief beïnvloeden. Maar hoe ziet zo’n employer branding video er dan uit? Wij geven je 5 inspirerende cases van employer branding video’s die wij recent hebben geproduceerd.
#1 – Hekkelman advocaten – Portret van een medewerker
De eerste case die we behandelen is die wij maakten voor Hekkelman advocaten. Deze video was gericht op het maken van een portret van de werknemer. Zo krijgt de kijker een helder en laagdrempelig beeld van de organisatie waarin hij zich direct kan inleven.
#2 – GVG Oliehandel – Organisatie bedrijfsbreed uitlichten
De tweede case die we uitlichten is die van GVG Oliehandel. Deze video richtte zich op de werknemers van het bedrijf in breedste zin: iedere afdeling komt aan bod. Zo bereik je meteen een breed publiek en daarmee vele potentiële werknemer voor meerdere openstaande vacatures.
Case #3 – Starcker Factory – Intern opleiden
De derde case is dat van Starcker Factory. Wat deze video kenmerkt is de focus op het intern opleiden van werknemers. Dit is vooral een inspirerend voorbeeld die met name het jongere publiek aanspreekt. Want een opleiding met een baangarantie: wie wil dat nou niet?
#4 – Traxion – Focus op werk-privébalans
De vierde case is de employer branding video van Traxion. Zij erkennen de belangrijke rol van werk-privébalans in de keuze van potentiële werknemers voor een nieuwe werkgever. Hun video toont hoe ze deze balans bevorderen met regelmatige bedrijfsuitjes, wat zowel bijdraagt aan ontspanning als teambuilding. Deze authentieke kijk op hun bedrijfscultuur maakt Traxion aantrekkelijk voor talent dat waarde hecht aan een werkgever die het belang van ontspanning en samenwerking erkent.
#5 – Leger des Heils – Identificeren door kenwaarden
De vijfde case is de employer branding video van Het Leger des Heils, die zich onderscheidt door het eigen personeel de kernwaarden van de organisatie te laten benoemen. In de video delen medewerkers hun persoonlijke interpretatie en ervaring van deze waarden, zoals empathie, toewijding en dienstbaarheid in hun dagelijkse werk. Deze oprechte benadering van employer branding kan effectief zijn in het aantrekken van werknemers die zich sterk identificeren met de missie en waarden van Het Leger des Heils.
Je wilt een employer branding video laten maken, maar hoe pak je dat aan?
Nu je de mogelijkheden hebt gezien voor het maken van een employer branding video, kunnen wij je helpen bij het tot leven brengen van jouw visie. Er zijn natuurlijk nog talloze manieren om de specifieke behoeften van jouw organisatie via video te communiceren. Bij Your Productions helpen we je om jouw bedrijf op een aantrekkelijke manier in beeld te brengen. Samen bekijken we hoe we video kunnen inzetten om jouw merk als werkgever te versterken. Wij realiseren jouw employer branding video van concept tot eindproduct. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Meer informatie?
Wil jij ook aan de slag met videocontent voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder!