Blog

De kracht van een sprekende promotiefilm

Richard Derks - 14 maart 2023

Een promotiefilm is een krachtige manier om je bedrijf, producten of diensten onder de aandacht te brengen bij je ideale doelgroep. Vandaag de dag vliegen de communicatie-uitingen ons om de oren. Het bereiken van je doelgroep kan daarom best een uitdaging zijn. Des te belangrijker is het om op te vallen tussen deze overvloed aan promotie. Maar hoe doe je dat? Nou, door een professionele en sprekende promotiefilm te laten maken. In dit artikel vertellen we je meer over de toepassing van een promotiefilm binnen je bedrijf en hoe je deze film kunt gebruiken in je videomarketing en video contentstrategie.

promotiefilm-nec-nijmegen

Waarom kiezen voor een promotiefilm

Een promotiefilm is niet zomaar een leuke video. Je kunt het inzetten voor verschillende doeleinden, zoals:

  • Het presenteren van je bedrijf;
  • Het in de spotlight zetten van specifieke producten of diensten;
  • Een demonstratie geven van hoe een product of dienst precies werkt;
  • Een blik achter de schermen geven binnen je organisatie;
  • Het versterken van je werkgeversmerk;
  • De aankondiging van een evenement.

Dit zijn een aantal voorbeelden, maar er is natuurlijk nog veel meer mogelijk. Het is belangrijk om voor jezelf duidelijk te hebben waarom je een video wil laten maken en wat het doel van de video is. Dit vormt de basis van de promotievideo.

Voor het maken van een promotievideo is het aan te raden om met een videoproductiebedrijf samen te werken. Zij beschikken over de juiste apparatuur en expertise om een kwalitatief hoogstaande video te produceren. Bovendien kunnen zij je adviseren over de inhoud en vormgeving van de promotievideo, en een concept ontwikkelen dat aansluit bij het doel en de boodschap.

promotiefilm-videoproductiebedrijf

Promotievideo klaar? Delen maar!

Zodra je promotievideo klaar is, is het tijd om je boodschap over te brengen aan het grote publiek. Afhankelijk van het doel, kun je de video inzetten om:

  • Producten of diensten aan te prijzen op je website of social media kanalen;
  • Je doelgroep te bereiken via online advertenties, zoals op social media of via je website;
  • Producten of diensten te presenteren tijdens een evenement of beurs;
  • Je klanten, partners of medewerkers te informeren of training te geven over een bepaald product of dienst;
  • In te zetten als onderdeel van een grote marketingcampagne, waarbij de video wordt gebruikt om een boodschap te versterken of je merk te promoten.

Zet de promotievideo op het juiste moment met het juiste kanaal in, en je zult verbluft zijn over de kracht van dit communicatiemiddel. We hopen dat je tegen complimenten kunt!

Een promotiefilm als waardevol onderdeel van videomarketing

Wanneer je de promotiefilm goed aanpast aan de behoefte van de doelgroep en de boodschap die je wilt overbrengen, dan is het een waardevol onderdeel van de videomarketing van je bedrijf. We zetten een aantal voordelen voor je op een rijtje.

Het heeft een positief effect op je vindbaarheid

Wist je dat het gebruik van video een positief effect heeft op de vindbaarheid van je bedrijf? Plaats je een video op bijvoorbeeld een productpagina, landingspagina of een andere relevante pagina op je website, dan blijven bezoekers langer hangen. Hierdoor beoordeeld Google de pagina als interessant. En een interessante pagina komt hoger te staan in de zoekresultaten. Dat wil je!

Het vergroot je bereik

Bewegende beelden houden de aandacht van websitebezoekers of social media gebruikers vast. De kans dat ze een video die hen aanspreekt delen in hun online netwerk is groter dan wanneer je dezelfde boodschap in foto en tekst probeert over te brengen. Door deze deelacties komt jouw video in het netwerk van de delers terecht. Met als resultaat: een groter bereik met relatief weinig inspanning.

Het versterkt het vertrouwen

Video is dé ideale manier om je bedrijf een gezicht te geven. Een bezoeker heeft meer vertrouwen in een bedrijf dat laat zien wie ze zijn, dan dat ze dat in een lap tekst moeten lezen op de ‘Over Ons’ pagina. Zo werkt het ook bij de werving van nieuwe medewerkers. Door medewerkers in een video te laten vertellen wat het zo leuk maakt om bij een bedrijf te werken, krijgt de potentiële sollicitant een beter beeld dan wanneer hij of zij dit uit de vacaturetekst moet halen.

Even samengevat

Een promotiefilm of bedrijfsfilm is een krachtige manier om een bedrijf, product of dienst te presenteren. Door vooraf het doel te bepalen en samen te werken met een professioneel video productiebedrijf, kun je een sprekende video laten maken die de boodschap goed overbrengt. Deze video kun je vervolgens gebruiken voor je video marketing en contentstrategie, om zo het bereik te vergroten en de boodschap over te brengen naar een groter publiek.

YourProductions staat voor je klaar om te werken aan doeltreffende promotiefilms. Laat ons met je meedenken, dan zorgen we samen voor een video die écht indruk maakt.

Richard Derks

Oprichter & filmmaker

Van jongs af aan was er al een grote interesse en passie voor film. Door de jaren heen heeft hij dit verder kunnen ontwikkelen. Met een creatieve kijk op elke situatie zorgt hij voor krachtige beelden in de films die we maken.

Mail Bel LinkedIn

Meer weten over video trends?
Richard Derks helpt je graag!
Richard Derks
Videospecialist